Rodzaje boosterów treningowych

W sklepach sprzedających odżywki oraz suplementy diety dla sportowców można odnaleźć wiele boosterów treningowych. Początkujący sportowcy nierzadko zastanawiają się nad tym, czym różnią się poszczególne preparaty, dlatego warto zwrócić uwagę na najważniejsze różnice pomiędzy boosterami.

Przede wszystkim boostery różnią się między sobą pod względem zastosowanych podczas produkcji składników. Przeglądając dostępne w sprzedaży preparaty można dostrzec, że wiele z nich tworzonych jest na bazie kreatyny. Kreatyna to bardzo ważna dla sportowców substancja, ponieważ umożliwia ona dostarczenie komórkom mięśniowym energii, co jest niezbędne dla osiągnięcia dobrych efektów podczas treningu. Jednak ze stosowaniem kreatyny nie należy przesadzać. Z tego względu firmy produkujące odżywki i suplementy diety dla sportowców oferują także szeroki wybór preparatów bezkreatynowych. Są to preparaty tworzone na bazie mieszanek argininy, aminokwasów rozgałęzionych, cytruliny, wyciągów roślinnych oraz glutaminy.

kreatyna

Boostery różnią się między sobą także pod względem tego, kiedy powinny być stosowane. Tego typu preparaty dzielą się bowiem na przedtreningowe oraz potreningowe. Przyporządkowanie boosterów do takich kategorii związane jest z różnym działaniem jednych i drugich preparatów.

Oczywiście, to tylko najważniejsze różnice pomiędzy dostępnymi obecnie na rynku boosterami treningowymi. W celu wyboru idealnego dla siebie produktu należy dokładnie zapoznać się z opisem poszczególnych produktów z tej kategorii.